Home  |  Imprint   |  News  |  Contact

Quick Access


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Summary


KLASİK DÖNEM ÇİNİ SANATINDA KULLANILAN RENKLERİN SEMBOLİK DEĞERİ
Modern bilim, insanın psikolojisi, kişiliği ve ruh dünyası ile renkler arasında kesin bağların olduğunu ortaya koymuştur. Bu konuda yapılan birçok deney ve çalışma renklerin kişilerde olumlu ve olumsuz etkiler uyandırdığı sonucunu ortaya çıkarmaktadır. Rengin insanlar üzerinde hem psikolojik hem de fiziksel farklı anlam etkileri yaratabildiği bilgisinin, esasen, çok eskilere dayandığı, sanatsal açıdan rengin bilinçli kullanıldığını ispatlayan örneklerden anlaşılmaktadır. Bir mekân tasarımı olarak her sanatsal kurguda işlev gören, form, malzeme, ışık, desen vb. etmenler gibi renk kullanımının tesadüfi olmadığı, oluşturulan kompozisyonun ruhuna uygun olduğu belirlenmektedir. Bu makalede, Klasik dönem çini sanatı özellikleri gösteren XVI. yy. çini örneklerinde görülen renklerin özellikleri, tercih sebepleri ve bu renklerin insan üzerindeki psikolojik etkileri incelenerek, sembolik bir dil oluşturduğu konusu ortaya koyulacaktır. İslam sanatçısının inanç evreninden beslenen sanatı, farklı renklerin, duyguların, deneyimlerin, anlayışların dışavurumu, kısacası kutsalın yansımalarıdır ve sembol dilidir. İnançların, dillerin, dinlerin ve renklerin farklılığı Tanrı’nın varlığının, merhametinin ve sevgisinin bir gereği olarak anlaşılabilir. Evren rengârenktir ve evrenin, her şeyin hakiki nuru, güneşi, aydınlatanı elbette inananlar için Tanrıdır.

Keywords
Çini sanatı, Renk, Sembolizm,

Advanced Search


Announcements

    7.ASOSCONGRESS

    Sizleri 25-27 Ekim 2019 tarihleri arasında Ankara Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenecek olan 7. Uluslararası Asos Congress Eğitim Bilimleri Sempozyumu’na davet etmekten büyük mutluluk duyuyoruz.



Adres :Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim Bölümü Elazığ / Türkiye
Telefon :0536 4570727 Faks :
Eposta :editortidsad@gmail.com

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri