Habermas iletişimi araçsal eylem, stratejik eylem ve iletişimsel eylem olarak incelemiş ve iletişimsel eylemi diğer iki eylemden farklı bir kategoride ele almıştır. Sistem dünyasında araçsal iletişim hâkim iken, yaşam dünyası iletişimsel eylem ile şekillenmektedir. Habermas’a göre iletişimsel eylem devrimci bir niteliği bünyesinde taşımakta ve modernliğin toplumsal yapıda neden olduğu yıkıcı unsurları yok etme potansiyelini bünyesinde taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı doğru, tutarlı ve etkin bir iletişiminde çarpıtılmamış iletişim olgusunu açıklamaktır. Çalışmada Habermas’ın İletişimsel Eylem Kuramı’nda iletişimsel ussallığın gerçekleşmesinin bir koşulu olarak ele aldığı çarpıtılmamış iletişim kavramı safsata olgusu ile birlikte analiz edilmiştir. Çalışmada Habermas’ın kuramında rasyonel ve uzlaşı durumunda ortaya çıkan çarpıtılmamış iletişimin gerçekleştirilmesinde safsata kavramının bir araç olabileceği açıklanmıştır.
Habermas examines communication as instrumental action, and strategic action, and considers communicative action, treating communicative action as a separate category from the other two. This distinction arises because instrumental communication dominates the system world, the life world is shaped by commutative action. According to Habermas, communicative action possesses a revolutionary quality and the potential to eliminate the destructive elements the destructive elements of modernity from social structure. This study aims to explain the phenomenon of undistorted communication in correct, consistent, and effective communication. The study analyzes the concept of undistorted communication as a condition for realizing communicative rationality in Habermas’s theory of communicative action, alongside the idea of fallacy. It explains that the fallacy concept can serve as a tool for achieving undistorted communication, which occurs in rational and consensus-driven situations within Habermas’s framework.