Bu araştırmanın amacı, başarılı resimleriyle bize iyi örnekler sunan Mehmet Resul Kaçar’ın resimlerindeki metaforların belirlenmesi ve anlamlarının ortaya konulmasıdır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması deseninden faydalanılmıştır. Verilerin toplanmasında yüz yüze görüşme aracılığıyla 14 açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, Mehmet Resul Kaçar’ın yağlı boya tablolarından seçilen “Güller Ovası’’, “Keçiler’’, “Keçiler Serisi 7’’, “Yürüyen Ağaçlar 1’’ adlı çalışmaları ve belgelerin analizinden yararlanılmıştır. Eser görselleri bağlamsal analiz, görüşme soruları ise içerik analizi ile analiz edilmiştir. Ortaya çıkan sonuçlar araştırmacı tarafından betimlenip yorumlanmıştır. Araştırma Mehmet Resul kaçarın 4 yağlı boya çalışması ile sınırlandırılmıştır. Mehmet Resul Kaçar’ın çalışmalarına bakıldığında metaforik bir anlatımın ön planda olduğu, sarı renk, keçi ve ağacın bir metafor olarak kullanıldığı sonucuna varılmıştır. Kaçar’ın resimlerinde kullandığı metaforlardan biri olan keçi ile Türk medeniyetlerinde ve dünyada keçinin mitolojik, dini ve toplumsal öneminin vurgulanmak istediği, ağaç metaforu ile kendi kültüründen beslenmenin, hayatta karşılaşılan zorluklara karşı mücadele etmenin, hoşgörülü olmanın ve paylaşmanın öneminin belirtilmek istediği görülmüştür. Ayrıca Kaçar’ın resimlerinde sarı renk metaforu ile de yaşam döngüsünde son aşamanın vurgulamak istediği sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this study is to identify the metaphors in the paintings of Mehmet Resul Kaçar, an artist who offers us exemplary works through his successful paintings, and to elucidate their meanings. The research employs the case study design, a qualitative research method. Data collection involved a semi-structured interview form consisting of 14 open-ended questions conducted face-to-face, as well as the analysis of selected oil paintings by Mehmet Resul Kaçar, namely "Field of Roses," "Goats," "Goats Series 7," and "Walking Trees 1." The visual images of the works were analyzed using contextual analysis, while the interview questions were analyzed through content analysis. The results were described and interpreted by the researcher. The study is limited to four of Mehmet Resul Kaçar's oil paintings. The findings suggest that Kaçar's paintings prominently feature metaphorical expressions, particularly through the use of the color yellow, and the metaphors of goats and trees. The goat metaphor in Kaçar’s works is intended to highlight the mythological, religious, and social significance of goats in Turkish civilizations and around the world. The tree metaphor emphasizes the importance of drawing from one’s cultural roots, battling life’s challenges, fostering tolerance, and promoting the value of sharing. Additionally, it is concluded that the yellow metaphor in Kaçar’s paintings symbolizes the final stage of the life cycle.