Anadolu Selçuklu mimarisi, ahşap işçiliği, taş işçiliği, çini sanatı gibi birçok alanı içerinde görebilmemiz sebebiyle Selçuklu sanatı içerisinde önemli bir yer tutmaktadır. Mimari Sanatlarda, kullanılan malzeme; teknik bilgide ulaşılan seviye hakkında bilgi verirken, yapıyı süsleyen bezeme ve yazılar ise toplumun inancı, kültürü, beğenisi hakkında arşiv niteliği taşımaktadır. Bu çalışmada Sivas ili sınırları içerisinde bulunan Gök Medrese’nin bezeme unsurları incelenerek, motifler endüstriyel seramik ürünleri üretiminde kullanılmak amacıyla çağın teknolojisi ile yorumlanmıştır. Çalışmada rumi ve geometrik bezemeler kullanılmış, kufi yazılar; ayetler hakkında bilgi vermesi sebebi ile lale motifleri sembolik anlam içermesi sebebi ile tercih edilmemiştir. Gök Medrese’nin muazzam taş ve mermer işçiliğine sahip olması, tasarımlarda taş ve mermer doku görüntülerinin kullanılmasına yönlendirmiştir. Mimarideki çini bezemelerin yeniden yorumlanması ile kültürel mirasımızın devam ettirilmesi, tasarımların kuşaklar arası bir bağ oluşturarak, kültürel mirasımızı günümüze taşıması hedeflenmiştir. Anadolu Selçuklu Devleti çok sayıda kültürel miras bırakmış olsa da çalışmanın kapsamı Gök Medrese ile, konusu ise Gök Medrese’de kaplama malzemesi olarak kullanılan çiniler ile sınırlandırılmıştır. Çalışmada Adobe photoshop programında yapılan tasarımların, ink-jet teknolojisi kullanılarak endüstriyel seramikler üzerine aktarılması planlanmış, tasarımlar Adobe Photoshop programında ürün üzerine aktarılarak nihai görünümleri hakkında fikir edinilmiştir.
Anatolian Seljuk architecture has an important place in Seljuk art as we can see many fields such as woodwork, stonework, tile art. While the material used in architectural arts gives information about the level reached in technical knowledge, the decoration and writings decorating the building are archives about the belief, culture and taste of the society. In this study, the decoration elements of the Gök Madrasa located within the borders of Sivas province were analysed and the motifs were interpreted with the technology of the age in order to be used in the production of industrial ceramic products. In the study, rumi and geometric decorations were used, kufic writings were not preferred because they provide information about verses and tulip motifs were not preferred because they contain symbolic meaning. The fact that Gök Madrasa has an enormous stone and marble workmanship has led to the use of stone and marble texture images in the designs. With the reinterpretation of tile decorations in architecture, it is aimed to continue our cultural heritage and to carry our cultural heritage to the present day by creating a bond between generations. Although the Anatolian Seljuk State has left many cultural heritage, the scope of the study is limited to Gök Madrasa and the subject of the study is limited to the tiles used as coating material in Gök Madrasa. In the study, it was planned to transfer the designs made in Adobe Photoshop programme on industrial ceramics using ink-jet technology, and the designs were transferred to the product in Adobe Photoshop programme.